تاریخچه استفاده از کفپوش پارکت ها

در سال ۱۳۳۹ اولین کارخانه تولید کفپوش پارکت در کشور سوئیس افتتاح شد که این کشور از درختان کشور ایران و به خصوص گرگان برای تولید پارکت ها استفاده می‌کرد و پس از آن در سال ۱۶۰۰ در کشور فرانسه اولین استفاده ها از پارکت مشاهده شد که پارکت ها در خانه های ثروتمندان دیده می شد که تولید این کفپوش ها به منزله عایق بودن و استفاده از کفپوش سبک به جای سنگها می بود.

پارکت ها را به شکل های مربع، مستطیل، لوزی مورد استفاده قرار می‌گرفتند که با چینش منظم در کنار هم شکلی زیبا را به کف می‌دادند. بنابراین در منازل ثروتمندان این کفپوش ها بسیار دیده می شد و افراد عادی آن را نداشتند، بنابراین با گسترش کارخانه های تولید پارکت ، کم‌کم پارکت ها در اروپا و در آسیا نیز گسترش پیدا کرد و امروز در کشور ما پارکت ها قیمت های مناسبی دارند و افراد معمولی نیز می‌توانند از این کفپوش ها استفاده نمایند.  پارکت عایق بسیار خوبی برای سر و صدا و انرژی می باشد، همچنین نصب بسیار راحتی دارد که بر روی کف های مختلف قابلیت اجرایی دارد و زمان نصب پارکت در مقابل با سایر کفپوش ها بسیار کم بوده و می‌تواند به سرعت آن را نصب نمود.

اجزای تشکیل دهنده پارکت

 پارکت به صورت کلی شامل چهار قسمت است که اگر از پایه بخواهیم این قسمت ها را نام ببریم ،  لایه اول سرامیک کاغذی است که این لایه غیر قابل نفوذ بوده و می‌تواند عایق بندی مناسبی را در پاکت ها داشته باشد. لایه دوم که مغزی چوب است و این لایه غیر قابل نفوذ نبوده همچنین می تواند از جنس های ام دی اف یا اچ دی اف باشد. لایه سوم که کاغذ دکوراتیو می باشد در واقع جلوه ی اصلی در پارکت ها بوده که در رنگ بندی های مختلفی می باشد و لایه چهارم لایه است که از پلی یورتان استفاده می‌شود که این لایه ضد خش بوده و در مقابل آتش سوزی و حرارت کم مقاومت بسیار خوبی دارد.

 موارد مهم در خرید پارکت ها

دوام پارکت

 در واقع پارکت ها باید از جنس بادوامی ساخته شده باشند، گرچه شاید شما پارکت هایی زیبا را مشاهده کنید که دوام خوبی نداشته باشند بنابراین پارکت ها مناسب استفاده نبوده و در کوتاه مدت دچار آسیب خواهد شد.

رنگ پارکت

 رنگ پارکت بسیار مهم است و هم در زیبای پارکت ها نقش بسیار با اهمیتی دارند، بنابراین شما می توانید رنگ پارکت را با توجه به دکوراسیون داخلی منزلتان مانند رنگ مبل های لوازم چوبی دیگر انتخاب کنید.

ضخامت پارکت ها

 ضخامت یکی از مهمترین بخش ها در انتخاب پارکت مناسب است در واقع پارکت مورد نظر شما باید وزن مناسبی داشته باشد و همچنین ضخامت مناسبی را با توجه به تراکم بالای آن داشته باشد تا بتواند مقاومت لازم را در زمان راه رفتن بر روی آن داشته باشد.

ضمانت پارک

در خرید تان حتماً باید توجه کنید که کیفیت پارکت تضمین شده باشد تا بتوانید بدون نگرانی خرید خود را انجام دهید.

  پارکت از چوب های مختلفی بدست می آیند مثلاً از چوب درختان افرا، کاج، بامبو ، زبان گنجشک و غیره می توان پارکت ها را به تولید رساند و همچنین با توجه به نوع چوب آن مقاومت و کیفیت پاکت ها متغیر است بنابراین قیمت‌های مختلفی هم برای فروش پارکت لمینت آلمانی در نظر می‌گیرند.

پارکت از جمله کفپوش هایی است که امروزه محبوبیت بالایی را در کشورمان پیدا کرده است و افراد زیادی این کفپوش را به دلیل زیبایی و کیفیت خوب است مورد استفاده قرار می‌دهند.پارکت ها امروزه بسیار مورد توجه در دکوراسیون داخلی قرار گرفته است، زیرا می توان آن را به راحتی اجرا کرد و دردسرهای نصب انواع کفپوش های سنگی را ندارد و می توانید روی سطح مورد نظر به راحتی پارکت ها را بچسبانید.

فروشگاه دکور آفیس

تماس و تلگرام :  09109021635 - 09104962527 - 46104759 - 46104769

ساعات کاری :  9:00 الی 18:00

آی دی تلگرام :  decor_office@

آدرس :  بزرگراه همت بلوار کبیری طامه (شاهین شمالی) - لطفا جهت دریافت آدرس دقیق و هماهنگی تماس حاصل نمایید

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 773
نمایش همه
علاقه مندی ها ()