فوم سرد کی از فوم هایی است که در بازار به چشم می خورد. فوم ها دارای انواع مختلفی هستند که از مواد شیمیایی به دست می آیند و در کوره ساخته می شود.

انواع فوم

اسفنج:

اسفنج ها همان ابر هی معمولی می باشند که دارای انواع مختلف در سایز های متفاوتی می باشند. استفاده از اسفنج ها در مبل در قسمت های دسته می باشند که نوع با ضخامت کم مورد استفاده قرار می گیرد.

فوم:

فوم از ترکیبات شیمیایی به دست می آید که در کوره ساخته می شود. فوم دارای انواع مختلفی است که فوم سرد و فوم گرم و فوم ویژه از فوم هایی هستند که در ساخت مبل از آن استفاده می کنند.

فوم گرم:

فوم گرم در کوره در دمای بالا ساخته می شود. فوم گرم سفت و سخت بوده و در طول زمان ممکن است خاصیت خود را از دست دهد.

فوم سرد:

این نوع فوم در کوره در دمای پایینی ساخته می شود که باعث می شود فوم سرد حالت پذیری بیشتری پیدا کند. در قسمت کفی مبل ها معمولا از فوم سرد استفاه می کنند. دلیل نام گذاری فوم سرد به دلیل این است که در ساخت این نوع فوم ها از حرارت غیر مستقیم و دمای کم استفاده می شود. وقتی این فوم در دمای کم پخته ی شود به سلول های فوم اجازه ی فرم دهی داده می شود. به همین دلیل این نوع از فوم ها دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و از فوم گرم نرم تر می باشد و به همین دلیل در مبل سازی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از لوازمی که در آن از فوم سرد استفاده می گردد صندلی ماشین است که سال ها دوام می آورد و تا مدت زمان طولانی نیازی به عویض پیدا نمی کند.

برای شناخت فوم سرد از گرم باید دقت کنید زمانی که فشار دست بر روی فوم ایجاد می کنید فوم گرم حالت گرفته و پس از مدتی به حالت اولیه باز می گردد اما فوم سرد به سرعت به حالت قبلی بر می گردد.

فوم ها به طور کلی به سه دسته ی فوم پلی یورتان، فوم های پلی اتیلن، فوم های پلی استایلن تقسیم بندی می شوند. در صنعت مبل سازی از فوم پلی یورتان استفاده می گردد. این نوع از فوم ها دارای دو نمونه ی فوم سرد و فوم گرم می باشند.  فوم پلی اتیلن و فوم پلی استالین بیشتر در زمینه ی عایق حرارتی و صوتی و ضربه گیر به کار می رود.

فوم ها در ضخامت ها و اندازه های مختلفی عرضه می گردد. در قسمت های کفی مبل از فوم سرد و در قسمت های نازک تر مانند دسته های مبل از اسفنج استفاده می گردد. قالب فوم ها به شکل های ساده و محدب می باشد.

فوم ها در صنعت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت لوازمی مانند کالای خواب، تشک ها و بالش ها از فوم استفاده می گردد. همچنین در مبلمان کاربرد وسیعی از فوم سرد دیده می شود. برای اطلاع از تعمیرات انواع مبل به سایت مراجعه کنید. 

ساخت فوم ها

فوم ها در کوره ها ساخته می شوند که به وسیله ی حرارت مستقیم و غیر مستقیم پخته شده و با استفاده از گاز سلولی داخل آن انتقال می یابد.

فوم ها دارای دوام و عمر بالاتری نسبت به اسفنج ها و ابر ها می باشند و این به دلیل ساخت ویژه ای که دارد ، بوده و می توان سال ها بدون آسیب دیدگی از آن استفاده کرد . همان طور که می دانیم در ساخت صندلی های ماشین از فوم سرد استفاده می گردد. برای خرید فوم های باکیفیت و ارزان به سایت فروشگاه ربکالا مراجعه نمایید.

آدرس : تهران، جنت آبادجنوبی، پیامبر غربی، خیابان جهاد اکبر، کوچه یازدهم، پلاک 14 تلفن : 02144025246

عضو رسمی اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران با شناسه صنفی :0466864041

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 1181
نمایش همه
علاقه مندی ها ()