ویژگی های پارکت :

در این مقاله می ‌خواهیم در رابطه با پارکت توضیح دهیم. برای ترمیم و بازسازی کف اتاق پذیرایی از گذشته تا کنون مواردی را استفاده می کنند تا بتوانند نیاز خود را رفع کنند. در گذشته کف سازی خانه های قدیمی با موزائیک صورت می گرفت به مرور زمان سرامیک جایگزین مناسبی برای موزاییک ها شد اما امروزه بیشترین مصرف را پارکت ها دارند. اگر چه شما می ‌توانید در بسیاری از منازل سرامیک را نیز مشاهده کنید اما باید بدانید که این کفپوش نسبت به سرامیک دارای مزیت های بسیار زیادی است از جمله این مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرامیک بسیار لیز بوده و فرش روی آن تکان می خورد. اگر مقداری آب یا مایعات روی سرامیک آب بریزد این لیزی چند برابر شده و می تواند حتی افراد را به زمین بزند.
  •  سرامیک دمای محیط را به خود جذب می کند. در روز های سرد زمستان کفپوش سرامیک بسیار سرد شده و ممکن است افراد دچار پا درد یا روماتیسم ‌شوند.
  • سرامیک که به سرعت کثیف شده و نیاز به شستشو پیدا می کند. با توجه به این معایب ذکر شده باید گفت که این کفپوش پارکت هیچ کدام از این موارد را نداشته لذا برای آن مزیت به شمار می رود.
  • و غیره.

قبل از اینکه به توضیح مزیت انواع این کفپوش بپردازیم، باید بدانیم که پارکت چیست و چگونه عملکردی دارد؟ این کفپوش در واقع از جنس چوب می باشد. چوب در قطعه های منظم و اندازه گیری شده برش داده می شود. نصاب ها باید این برش ها را در کنار هم قرار دهند تا کف اتاق یا پذیرایی پر شود. توجه داشته باشید که پارکت لایه نازکی از چوب است که از کناره دارای فرورفتگی و برجستگی می باشد. این فرورفتگی و برجستگی شکلی مکمل قطعه کناری خود دارد. این امر باعث می شود که دو قطعه به یکدیگر بچسبند و محکم در کنار هم قرار بگیرند. ظاهر زیبای این کفپوش ها باعث شده که طرفداران بسیار زیادی داشته باشند. اگر چه پارکت ها دارای معایبی هستند اما امروزه می توان گفت بهترین و پرطرفدارترین کفپوش ها می باشند. از آن جایی که جنس این نوع کفپوش چوب است ما مشکلات زیادی را برای تولید آن پیش رو خواهیم داشت.برای اطلاع از قیمت پارکت لمینت ایرانی به سایت مراجعه کنید. 

جنس پارکت ها:

 همه ی ما میدانیم که ماده ی مصرفی تولیدکنندگان پارکت، درختان می باشند از آن جایی که قطع درختان بارده و سبز در واقع ضرر بزرگی به محیط زیست است، نباید آن ها را قطع نمود. از این رو چوب کمیاب می باشد و لذا دارای قیمت زیادی است. پس می توان مهم ترین عیب این کفپوش ها را قیمت گران و گزاف آن دانست. یکی از مهم ترین عواملی که به چوب آسیب می رساند رطوبت است. همواره چوب در معرض رطوبت دچار پوسیدگی خواهد شد. اگر چه چوب استفاده شده برای تولید این کفپوش رنگ آمیزی و پرداخته شده است، اما اگر رطوبت زیادی در کنار آن باشد می تواند آن را پوسیده و خراب گرداند. به همین جهت باید گفت که دومین عیب این نوع کفپوش، نگهداری آن می ‌باشد. لذا شما در صورت استفاده از این کفپوش باید مراقب آن باشید و به بهترین نحو از آن نگهداری کنید. یکی دیگر از مشکلاتی که در استفاده از پارکت ها با آن مواجه می شویم زیر سازی آن می باشد. توجه داشته باشید که استفاده از موزاییک، سرامیک و غیره نیاز به زیر سازی ندارند. لذا خود نوعی زیر سازی و از طرف دیگر کفپوش به شمار می ‌آیند، اما برای نصب این کفپوش حتماً باید کف اتاق پذیرایی صاف و صیقلی باشد. در غیر این صورت نصاب نمی تواند به خوبی پارکت را روی آن قرار دهد. زیر سازی این کفپوش خود به تنهایی بسیار هزینه ‌بر است. لذا افرادی که می خواهند از این نوع کفپوش استفاده کنند باید بودجه زیادی را برای آن کنار بگذارند تا در حین نصب کردن دچار مشکل نشوند.

 فروشگاه دکور آفیس

تماس و تلگرام :  09109021635 - 09104962527 - 46104759 - 46104769

ساعات کاری :  9:00 الی 18:00

آی دی تلگرام :  decor_office@

آدرس :  بزرگراه همت بلوار کبیری طامه (شاهین شمالی) - لطفا جهت دریافت آدرس دقیق و هماهنگی تماس حاصل نمایید

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 937
نمایش همه
علاقه مندی ها ()